1/16/2011

’Šta’ sam ja u horoskopu i da li / zašto bi to uopšte bilo važno? - II deo


II deo

poznavanje položaja i simboličnih osobina individualnog natalnog Sunca: značaj/smisao toga

Sunce je fizički i bukvalno izvor, centar i ’bog’ nas samih, našeg postojanja i takvog konkretnog opstojanja nas kao bića i čitavog planetarnog sistema (Sunčevog sistema) na kome živimo. ono je Zvezda koja omogućuje život onakav kakav nam je poznat, na ovoj planeti u ’okrilju’ Sunca, na kojoj boravimo.

u metafizičkom i simboličnom smislu, Sunce je takođe centar i izvor onoga što zovemo sobom – centar naše svesne volje,  osovina našeg individualnog postojanja. premda je astrološki Sunce okarakterisano kao ’muško’ – i to posebno u okviru odnosa sa Lunom, kao ’ženskom’ – ono je zapravo neutralno u svom polu, i najbolje ga opisuje slika, metafora deteta.

polno još neizdiferencirano, otvoreno ka svakom iskustvu bez ’predrasuda’, ’zidova’, i bilo kakvih čvrstih formi misli i isećanja u koja će ’klasifikovati doživljajne fenomene pri susretu, dete je onaj deo nas samih koji je iskonski stvaralački, i čije suštinsko obeležje je igra. potreba za igrom, kao imitacija, ali i kao kreiranje/oformljavanje, su osnovna obeležja sunčane iskre našeg bića, sunčanog ’dela’ nas samih.

ono je ono večno i isto u promenljivostima i mnoštvenosti pojavnog sveta. bukvalno i simbolično, ono je centar postojanja nas samih i njegova sila drži na okupu sve ostale ’delove duše’ tj. ’delove’-osobine-psihološke funkcije našeg bića. stoga nije nikakvo čudo što su drevne kulture obožavale Sunce, i što isto to obožavanje, premda prikriveno (odeveno) u simbolički jezik specifične dogme, nalazimo i danas u skoro svim svetskim mitologijama i religijskim simboličnim pričama: univerzalni Heroj, koji se bori sa preprekama (suočava sa tamom u sebi/svetu) i na kraju osvaja slobodu - Svest o svojoj besmrtnosti, potpunosti, o Zvezdanosti svoje prirode[1].
on je Oziris, on je Buda, on je Isus – vidimo njegovo Sjajno lice u svim mitološkim i istorijskim Spasiteljima i Herojima širom sveta, kroz priču o kojima, i veru u koje, i ljubav ka kojima, je ljudski rod satkivao sebi zlatne stepenice ka dosezanju, svesno ili nesvesno, tog Jedinstva i Večnosti /Svetlosti/Života koje Sunce predstavlja. 



analiza, dakle, Sunčevog sazvežđa neće nam dati svu kompleksnost i detaljnost celovite slike o osobinama, karakteru, životu neke pojedinačne osobe – ovo možemo zadobiti tek uvidom u celu natalnu kartu, i to naravno tek ukoliko imamo tačan podatak o vremenu rođenja, da bismo tu kartu sačinili . ali ono što nam Sunčano Sazvežđe otkriva jeste skup osobina koje se odnose na sam vitalni princip našeg bića  – kakava je naša energija, na šta teži da uopšte bude usmerena (na kakav tip stvari), i time – kroz kakav tip iskustava možemo najdirektnije sagledati/doživeti/iskusiti svoju zvezdanu/večnu prirodu.

u psihologiji, zahvaljujući radu izvanrednog psihologa, alhemičara i mistika Karla Junga, postoji termin ’individuacija’. Jung je pod ovim podrazumevao iskustveni put koji osoba prolazi u cilju osvešćenja  specifičnosti, potpunosti i jedinstvenosti svoje prirode – ukratko, ostvarenja sebe kao potpunog bića i svesti o istinskom sebi, Sopstvu. simboličnim rečnikom alhemije, to je proces pretvaranja grube materije u zlato; a jezikom astrologije i psihologije, možemo reći da je to proces „pretvaranja“ svih ’nižih’, nepotpunih, neusklađenih delova našeg bića u Jednu Celinu. Sunce, psihološki-astrološki-alhemijski itd (u svakom mogućem jeziku simbola) označava ovu Jednost, i silu koja nas ka toj Centriranosti i Jednosti vuče.

idi na III deo



***********

NOSCE TE IPSVM
~ spoznaj samog sebe! ~

18 comments:

  1. Pozdrav Danice...

    drago mi je što sam naišla na ovaj blog , posle dugog traženja tema o sideralnoj astrologiji po internetu, koje su koliko sam primetila veoma retke!Imam PUNO toga što bi vas pitala , ali bi pre svega volela da mi odgonetnete "tajnu" tog triaestog znaka Zmijonoše i da li se on uopšte koristi u sideralu? takodje me zanima značenje stepena po sideralnoj astrologiji i koliko ih ona uopšte uvažava? ja sam po tropskoj astrologiji Lav/Škorpija , a po sideralnoj Rak(doduše na 29'48 stepenu raka) sa podznakom u Vagi , moram priznati da me ova prva "tropska kombinacija" bolje opisuje, ali možda je to samo sugestija! :)
    Hvala vam što ste kreirali ovaj blog i što želite da sa nama podelite barem neka svoja saznanja o sideralnoj astrologiji! :)
    Pozz...

    ReplyDelete
  2. pozdrav, Nataša!

    hvala što ste se javili, neizmerno mi je drago što vidim da se neko ineteresuje za Sideralnu! da, na žalost na netu nema skoro nikakvih vrednih izvora na tu temu, a na našem jeziku – ako izuzmemo ovaj blog – nema uopšte.

    što se tiče Zmijonoše, stari (Egipćani, Kaldejci) su ga jednsotavno smatrali sastavnim delom sazvežđa Škorpije. dakle, onaj deo Zmijonoše koji ‘upada’ u ekliptiku zapravo spada u ono što u astrologiji zovemo Škorpijom. i zaista, u praksi možete primetiti, da osobe sa naglašenom sideralnom Škorpijom imaju dosta ‘zmijskog’ u svojoj prirodi, zajedno sa sposobnošću da svesno upravljaju ovom moći (što je moć života i smrti; zmija je simbolično kundalini, ali i sam ciklus života u najširem smislu; vidite npr. mit o Asklepijusu, Kaduceus, Ouroboros itd) -- što ih čini potencijalno izuzetno kreativnim ali isto tako i ultimativno destruktivnim! interesantan primer za ovo mi je Brus Li, koji je rođen sa Suncem i Ascendentom na ~ 11°30’ sideralne Škoprije (njegov horoskop: http://img718.imageshack.us/i/bruslichart.jpg/) ; npr. ovaj njegov intervju izuzetno ilustruje ovo što sam gore navela o ‘zmijskom’ u prirodi jakih Škorpion-tipova: http://video.google.com/videoplay?docid=-5705518582839508545#.

    što se pojedinačnih stepenova tiče, ako ste imali na umu nešto nalik sabijskim simbolima, nema takvog pridavanja značenja stepenova u sideralnoj (a i ta astralna istraživanja Kejsija, La Volasfere i drugih bila su rađena u okviru tropskog zodijaka, pa se odnose prer svega na DANE u okviru Zemljinog jednog ophoda oko Sol, radije nego na zvezde ili sazvežđa u ma kom smislu) ali s druge strane, iz prakse možemo sa sigurnošću reći da su neki ‘stepenovi’ Sazvežđa posebno važni, a to su ustvari položaji nekih fiksnih zvezda; od davnina je poznat ogroman broj pojedinačnih zvezda; neke su ekliptičke, a neke su pozicionirane severnije ili južnije od ekliptike, ali projektujemo njihov položaj na ekliptičkih 360°i tako ih ‘lociramo’ u odnosu na Sazvežđa, tj. posmatramo njihove aspekte sa planetama (koje se sve kreću po ekliptici). posebno važne i snažne su sledeće [stepenove navodim po Sider.zodijaku]
    tzv. 4 Kraljevske Zvezde:
    Aldebaran (15° Bika)
    Antares (15° Škorpije)
    Fomalhaut (09° Vodolije)
    Regulus (05°Lava)
    znaju ih još kao i “čuvari Neba”, i pripisivali su im, tim redom, upravljanje nad Istočnim, Zapadnim, Severnim i Južnim kvartalom Nebeskog svoda.
    osim ovih, još neke izrazito snažne i važne za pomenuti su:
    Algol (01°50’ Bika)
    Sirius (19° Blizanaca)
    Prokion (01° Raka)
    Spika (29° Device)
    Vega (20° Strelca)

    evo jednog korisnog linka na temu pojedinačnih fiksnih zvezda (navodi im položaje po tropskom sistemu, ali inače je više nego dobar izvor za dalje proučavanje):
    http://www.constellationsofwords.com/stars/Stars_alphabet.htm

    osim ovoga, stepenovi egzaltacija planeta u okviru sazvežđa se mogu uzeti u obzir kao važni – obeležavajući simbolično kvalitete srodne toj planeti (npr. 03° Bika možemo gledati kao da nosi snažni ‘pečat’ Lunarnog principa, osim što podrazumeva venerijanske kvalitete, itd.). ali u vezi ovoga, ne savetujem ‘držanje za papir’, nego neka vaša lična praksa i iskustvo budu vaši vodiči.

    što se vašeg horoskopa tiče, moguće je da imate ugaono Sunce (Ako je Asc u Vagi, a Sol u Ca) što snažno boji prirodu Solarnim kvalitetima, takođe, moguće da imate stelijum planeta u Lavu, ili Mesec tu, što opet daje naglašene lavovske osobine. i na koncu, s obzirom na Sunce u raku, ako vam je Mesec u nekom od osetiljivih-prijemčivih znakova, moguće je da ste se lako postovetili sa onim što čuli-čitali o sebi kao Lavu :) i to posebno ako je Neptun i ili Mesec ugaon. ukratko, ne možemo ništa zaključiti bez pogleda u konkretan horoskop.

    ReplyDelete
  3. Danice,
    beskrajno hvala na ovako iscrpnom i brzom odgovoru! :)
    Verujte mi da sam i više nego srećna što sam konačno ,posle toliko traženja po internetu ,našla forum o sideralnoj astrologiji i to na našem jeziku ,NAŠ!
    Jedini sajt na kome sam našla izračunavanje natala po sderalnoj astrologiji je www.astro.com i to sam sasvim slučajno pronašla totalno "sakrivenu" opciju! http://www.astro.com/tmpd/clryfile5OHgoH-u1285405477/astro_24apa_01_natasa_natasa_201123.51842.23975.gif
    ovo je moja natalna uradjena po sideralu na tom sajtu ,pa bi volela da mi kažete da li je tačna , tj. da li je to zaista sideral? po njoj sam vaga u podznaku , a moram priznati da se u karakteristikama iste ne prepoznajem ,nekako mi je škorpija više" ležala" ! :) A u raku definitivno ne, pa mi tu nešto nije jasno, a vrsto verujem da je sideralna astrologija mnogo tačnija i ispravnija od tropske!
    U lavu nemam stelijum ,ali imam 2 planete ,veneru i merkura ,pa možda to ima neke veze zašto se osećam kao lav, a možda i ti što sam rodjena 15 avgusta ,na samoj granici!
    Što se tiče stepena , ta priča mi je iz nekog razloga zanimljiva ,mada mi tumačenje Nikole Stojanovića i nije baš nešto bilo uverljivo!
    Ono što me je ustvari prestravilo je taj famozni 18* stepen , za koji kažu da je djavolji ,a meni se ASC ,po sideralu nalazi baš na tom stepenu! ?
    Što se tiče Brus Lia ,slažem se sa vama da u njemu ima nečeg "zmijskog" , samo što sam ja to uvek doživljavala kao "ima nečeg fatalnog" ;)
    Razlog zbog koga sam pitala za zmijonošu je taj , što sam naišla na jedan sajt ,vojvodjanski (pretpostavljam da znate koji ) , koji ima ponešto o sideralnoj astrologiji , ali ako sam dobro razumela ,dotični gospodin astrolog zmijonošu uzima kao poseban entitet i znak i deli natal na 13 kuća !? to mi je bili malo čudno ,ali u isto vreme i zanimljivo ,pa me je zanimalo vaše mišljenje o tome...

    ReplyDelete
  4. Nataša,

    da, jedino na www.astro.com je na netu moguće sideralno izračunati kartu. nisam proveravala u svom programu, ali mislim da je to ok karta, tj. do sada su uvek davali tačan proračun.
    ako su ovi podaci (sat i minut) rođenja tačni, onda nije nimalo čudno što osećate snažno lavovske osobine – Sunce vam je egzaktno na MC-u! to vam ‘daje’ naglašene karakteristike Sunca i Lava --- kraljevsko držanje, ogromnu energiju, spontano preuzimanje vodeće uloge u svim životnim situacijama, sposobnost i potrebu da upravljate i organizujete, kao i da delite sa drugima, da dajete, dajete, baš kao što Sunce emanira svetlost; ovo vas čini i odličnim govornikom (zbog harizme), te osobom koja ima tendenciju da podučava druge, a posebno voli da radi sa mladima i može biti uspešna u tome...

    ali istovremeno sa ovim zračeće-snažnim karakteristikama Sunca i Lava, natal vas opisuje i kao veoma prijemčivu i senzitivnu osobu, jer Sunce je na zadnjim stepenovima Raka, pa je svakako ‘uticaj’ Raka prisutan ( pogledajte u IV delu mog teksta o značaju Sunčevog Sazvežđa o nekim ključnim pojmovima vezanim za ovo sazvežđe) a Mesec je u Ribama i to aspektovan sa oba svoja vladara – Neptunom i Jupiterom; ako uzmemo u obzir činjenicu da je JU egzaltiran u Raku, vidimo dakle iz svega do sad navedenog da u celini imate i puno Jupiterskih i Lunarnih osobina...

    i na kraju, Saturnov princip je takođe izuzetno naglašen u karti – on je, posle Sunca, sledeća planeta najbliža Uglu, i nalazi se u znaku svoje egzaltacije, pa vam daje puno svojih osobina. to nam u celini daje u najmanju ruku jednu kompleksnu sliku; najkraće rečeno, sinteza svega navedenog bi išla duž ovih linija smisla: sunčano-lavovska priroda, roditeljski impuls u nastupu prema okolini, organizacijska sposobnost, snažna intuicija i orjentacija ka duhovnom/religioznom i filozofskim pitanjima; samodisciplina, samokontrola, težnja dubinskom razumevanju uzrok-posledica nivoa egzistencije stvari (pitanje karme, slobode volje, itd) i ujedno težnja da se svemu pristupi iskonski kao Igri.

    u vezi pridavanja pažnje pojedinim stepenovima u astrologiji s obzirom na BROJ, kakvo se često može sresti u nekim astrološkim krugovima-školama kod nas, i posebno što se tiče karakterisanja pojedinih brojeva kao ‘loših’ ili ‘srećnih’ ili ‘demnoskih’ itd itd: otvoreno i javno kažem da ovo nema nikakvu empirijsku ni teorijsku zasnovanost i da predstavlja čistu besmislicu. ukoliko neko može da dokaže drugačije, javno pozivam da to učini.
    (inače, ne znam za sajt koji ste pomenuli; drago mi je da čujem da se još negde na internetu govori o zapadnoj sideralnoj astrologiji [dakle, ne đotiš], na našem jeziku, ali informacija da se radi sa 13 zodijačkih znakova me navodi da ne želim da saznam detalje :). )

    ReplyDelete
  5. http://www.astrovojvodina.com/ophiuchus.jpg
    Danice , ovo je pomenuti sajt ,ja sam dosta vremena provela na istom , mada mi se mnogo stvari nije svidelo , mislim da ipak može da se izvuče po neka zanimljivost , a i iskreno privuklo me je jedino to što je to bio jedini sajt koji uopšte pominje (u više od jedne rečenice) sideralnu astrologiju!
    Što se tiče mog časa rodjenja , mama se kune da je tačan , a ja joj verujem ,jer je porodjaj samnom trajao preko 24 sata, i obe smo bile na ivici smrti , tako da kaže da SIGURNO nije zaboravila momenat kada je pogledala u veliki sat ispred nje, na zidu! I JA JOJ VERUJEM! ;)))
    sad sam videla da sam izabrala opciju - hindu sideral , pa sam sada uradila po opciji Fagan/bradley sideral , mada mislim da nije velika razlika (barem mom lajičkom oku) , čini mi se da je sunce i dalje na MC ,ali evo..http://www.astro.com/tmpd/clryfile5OHgoH-u1285405477/astro_2apa_01_natasa_natasa.63189.12560.gif...
    U ovom "opisu mene" , koji ste mi dali , sam se naravno pronašla ,a kako i ne bi kada je uglavnom u superlativu! ;)) Šalu na stranu , zaista sam na neki način opsednuta konstantnim razmišljanjima na razne filozofske teme , a karma je nešto sto me kao posebna kategorija potpuno fascinira! Moram priznati da se ponekad bojim da malo "ne skrenem sa puta" , valjda zbog ovog SA I PL u 12. kući!
    što se tiče mog podznaka , mislim da je najveći razlog zašto se osećam kao škorpija ,a ne vaga , upravo MARS u škorpiji u prvoj kući! (čula sam strašne stvari za istog) :(
    Ovo za Saturna me baš i nije obradovalo ,moram priznati , verovatno imam jake ,loše predrasude o toj planeti , ali nekako nisam sebe zamišljala kao "saturnovskog tipa" osobe...
    Posetila sam sajt koji ste mi preporučili o fixsnim zvezdama i zaista jeste sjajan i opširan ! HVALA! potrudila sam se da razumem što bolje mogu , mada je moj engleski sasvim solidan , moram priznati da sam imala malo problema!
    kada smo kod fiksnih zvezda i asteroida , zanima me vaše mišljenje o tome koliko su oni zaista relevantni u natalu jedne osobe i zašto je taj Algol tako ozloglašen? meni je ako dobro vidim u 7 kući braka ,pa mi je sada jasno zašto ne verujem u isti!
    UH ! imam toliko toga što bih volela da vas pitam i da prodiskutujem sa vama ,ali ako ovako nastavim da zatrpavam pitanjima verovatno ćete izgubiti volju da odgovarate na njih , pa ću se ovde ,za sada NEVOLJNO zaustaviti! ;)
    Hvala puno ,još jednom...

    ReplyDelete
  6. ovaj blog je i napravljen sa ciljem da se diskutuje o pokrenutim temama, tako da – samo napred sa pitanjima! rado ću podeliti sa vama ono što znam i uputiti vas na dalje samostalno istraživanje.

    da, nepoznavanje engleskog stvarno predstavlja prepreku za neko ozbiljnije studiranje, ne samo astrologije nego zapravo bilo koje oblasti ljdskog duha. ali ukoliko znate makar malo, uz upotrebu rečnika vremenom ćete nadograđivati znanje. (jer alternativa je odustati od proučavanja i ostati ’zatvoren’ u granicama tog jedinog jezika koji osoba poznaje, te svim ostalim kulturnim i duhovnim granicama koje to podrazumeva... )

    re razlika „Fagan-Bradley“ zodijaka od đotiš-verzija:
    u praksi postoji malo odstupanje, najviše do par lučnih stepeni, između Fagan-Bradley zodijaka , koji je najzastupljeniji na zapadu (sa razlogom, rekla bih! za detalje vas upućujem na neke od knjiga C.Fagana, koje možete naći navedene u listi korisnih linkova ovde na blogu) i različitih koji se koriste u Indiji.
    evo linka koji to mnogo detaljnije obrađuje i daje puno korisnih informacija:
    http://www.lunarplanner.com/siderealastrology.html

    re Saturn:
    odlična knjiga koja baca zaista vredno svetlo na tog ’starog đavola’ je „SATURN – Novi pogled na starog đavola“ od Liz Grin; ona je tropski astrolog, ali ako se zanemare analize SA u znacima i poljima (osim onih o ugaonim poljima – dakle SA u 1.,4.,7. i 10.polju – koje takođe preporučujem), knjiga predstavlja zaista vrednu studiju astrološke i psihološke simbolike ove planete. (prevedena kod nas, izdala Esotheria, i dalje u štampi – redovno izlazi, doživela je nekoliko izdanja na srpskom već; a sada postoji i na netu da se nađe skenirana, u pdf-u)
    takođe, u vezi svih planeta, preporučujem knjižicu „Taking the Kids Gloves Off Astrology“ od Garth Allen –a (koja ima svega oko 48 strana, a sadrži izvanredne uvide u prirodu astroloških planeta i vredna je svakog ozbiljnog studiranja). moguće je naći samo polovnu preko sajtova kao što su amazon.com ili abebooks.com i sl.
    i takođe odličan izvor, za sve planete, jeste knjiga „Kombinacije zvezdanih uticaja“ od Rajnholda Eberina – kod nas su ovo izdale Dečije Novine, to je knjiga XII u onoj njihovoj astrološkoj ediciji.
    a za malo više mistično (i dublje) razumevanje Saturna, preporučujem knjigu-mit „Veličanstveni Saturn“ tj „Šani Mahatmja“. [javite mi se privatnim porukama da vam prosledim ovo ukoliko želite]

    ReplyDelete
  7. re asteroidi:
    ne smatram ih dovoljno važnim kako bih ih uvrstila u uobičajenu analizu natalne karte. dobar astrolog može samo posmatranjem: planeta i Svetala u sazvežđima + Ugaonosti (planeta u neposrednoj blizini Uglova horoskopa = Asc, DC, MC i IC) + aspekata --- dati više nego obuhvatno tumačenje karaktera i najsnažnijih/važnijih tendencija u životu osobe.

    re Algol:
    budući jako velika zvezda (magnituda 2) astrološki se smatra važnim. njegov ’uticaj’ se vezuje mitološki za simboliku priče o Meduzinoj odrubljenoj glavi; pogledajte na wikipediji detaljnije, daju pregledno o raznim mitološkim motivima vezano uz ovu zvezdu, u raznim kulturama sveta.
    ...zašto je ozloglašen --> rekla bih zbog tendencije javnog mnjenja da prihvatanjem samo površnih i oskudnih informacija o nečemu uvije to ’znanje’ u veo magle i ’mističnosti’ i pristupi mu isto kao primitivni čovek činjenici da grom udara u drvo ili sl.

    u zaključku, jedna važna stvar koju želim napomenuti:
    popularna astrologija, tj. ono što se uglavnom viđa po novinama, knjigama na našem prostoru, i brojnim internet sajtovima, zapravo ima vrlo malo veze sa samom astrologijom; sujeverje i fascinacija površnim fenomenima su opšte obeležje te ’astrološke’ papazjanije od ’informacija’.

    zbog ovakvog pristupa (i njegovog stalnog održavanja!) astrologija u naučnim krugovima važi za disciplinu koja se zasniva na sujeverju i koja nema nikakve vrednosti.
    (moj stav ukratko o tome ’kako astrologija radi’ možete videti u istoimenom tekstu ovde: http://siderallia.blogspot.com/2011/01/o-tome-kako-astrologija-radi.html)

    onaj ko hoće ozbiljnije da se pozabavi pitanjem astrologije mora preći preko fenomena kao što su pokušaj da iz natalne karte odredimo ’kakvog kućnog ljubimca će neko imati’ ili ’koja zgrada se nalazi levo od moje kuće’ ili ’hoće li mi dečko imati beleg na nozi’ i sličnih fenomena u tom rangu.
    natalna karta je vredno oruđe, izuzetna alatka;ono šta nam ona zapravo omogućuje jeste da zavirimo (kroz jezik simbola i tumačenje toga na racionalni jezik uma zatim) u SUŠTINU INDIVIDUALNOG ISKUSTVA; koristiti je za ’gledanje’ banalnih fenomena poput ovih nabrojanih gore jeste slično upotrebi najsofisticiranijeg teleskopa savremene fizike za npr. gledanje kakve gaće je dana obukla komšinica iz susedne ulice :)

    ReplyDelete
  8. Danice
    pokušavam da vam pošaljem privatnu poruku ,ali iskreno ne znam kako, ako možete da mi ostavite neki vaš meil da vas kontaktiram...

    ReplyDelete
  9. astrouniverzum@gmail.com

    ReplyDelete
  10. Postovanje.Ako nije problem,stvarno bih volela da mi kazete u kom znaku mi je sunce,i gde je ascendent.(5.12.1995 - 9:05,Nis) Kao sto vidite,strelac sam,po sideralnom horoskopu,trebalo bi da sam skorpija.Uopste se ne osecam kao skorpija,a da sa moje strane ne bude lupetanje u prazno,i da ne bih tvrdila bez argumenata,uzmimo za primer nekog strelca do 10 stepeni sunca.Npr. Britney Spears,Xenia Pajcin,Vesna Djogani..gledajuci njihove intervjue,zakljucila sam da nemaju ama bas nista skorpije (jeste malo povrsno).Skorpije su po prirodi strastvene,magneicne,lukave..nemam ni jednu od tih osobina,veoma sam iskrena i ne volim lukavost i podmuklost.Mnogo vise posedujem osobine strelca(volim slobodu,samostalnost,tolerancija,dobar drug,vesela,optimisticna..)..Ovo svakako nisu osobine skorpije.Takodje,po tropskom hor.u podznaku sam jarac,i primecujem dosta ''osobina''jarca kod mene.Ko ne zna sta sam,reko bi da sam jarac.A po sideralnom nemam uopste jarca,pa odakle onda ovolike osobine jarca?!Sve u svemu,nsta mi nije jasno,nikako sebe ne mogu da prihvatim kao skorpiju..

    ReplyDelete
  11. I josh nesto..zar ne bi bilo GLUPO,da neko ko je vatreni znak(strelac),''odjednom'' predje na vodeni(skorpija),,?? Izmedju vodenog i vatrenog postoji enormna razlika,cak su i opsta suprotnost.

    ReplyDelete
  12. pozdravljam vas

    Sunce vam se nalazi u sazvežđu Škorpije, a sazvežđe ascendenta nije toliko važno u zapadnoj sideralnoj astrologiji; može biti značajno ukoliko se neki stelijum nalazi u njemu, ili je tu neko od Svetala ili Mars, ali po sebi nije dovoljno snažno da se izražava u meri u kojoj to ’čine’ sazvežđa (tim redom): Svetala, Marsa i MC-a.

    sve osobine Škorpija i Strelaca koje navodite zapravo se odnose na tropske opise ovih znakova (i uglavnom su proizvod spekulacije). sideralno gledano, osobine sazvežđa primarno možemo razumeti kroz vladajuće planete i kroz praktično posmatranje ljudskih osobina.

    u praksi, možete primetiti da su ljudi rođeni sa naglašenim sazvežđem Škorpije (gore sam napisla šta to podrazumeva – dakle neko Svetlo ovde, Mars, MC tu ili stelijum)’obojeni’ Marsovom bojom – energični, izuzetno hrabri, traže izazove i sebi ih stvaraju, na taj način napredujući kroz život; vitalnost, snaga u akciji, žestina su osobine povezane sa principom Marsa, pa je ovo lako moguće pomešati sa jupiterskim principima i podvesti ga pod predstave o tropskom Strelcu. a zapravo, Jupiter (i posledično, sazvežđe Strelca) nema skoro ničega od muškosti, oštrine i žestine koju ima škorpijsko-marsov tip. Jupiterov tip osobe je sklon usaglašavanju sa okolnostima na način najadekvatniji za njegov tih i miran (lagan, ali neumitan) napredak u okviru postojećih društvenih struktura -- ovo ga posebno interesuje, kao cilj, a kod viših tipova orjentacija je ka duhovnom, a ne svetovnom, posignuću.

    iskrenost, otvorenost, direktnost u nastupu su upravo osobine Marsa (energija suviše snažno teče ’ka spolja’ i zahteva manifestaciju da bi se imalo strpljenja za smišljanje strategije i planove, te lukavstva, prikrivanja i sl.) i možete ih prepoznati kod oba Marsova tipa – kako kod Škorpija tako i kod Ovnova. Jupiter, s druge strane, je izvrstan planer, ima širok pogled koji zahvata celu sliku neke situacije i osoba jupiterskog tipa može saledati daleko u budućnost kako će teći razvoj nekih okolnosti shodno aktuelnom stanju toga i shodno najsnažnijim tendencijama; zato ponekad može izgledati kao da na čudesan način ’predviđa budućnost’, dok ona ustvari samo gleda šire od većne, i zbog osobine da prepozna ono Opšte u svemu pojedinačnom što se zbiva, može primetiti koji su korenski motivi (pobude) nekog čina/situacije, pa time u dobroj meri predvideti i najverovatniji ishod.

    da li je neko dominantno tip ove ili one planete ne određujemo samo na osnovu položaja Svetala u sazvežđu (premda je ovo naravno jako važan faktor u analizi karte), već posmatrajući takođe i ugaone planete (planete koje su u nepsrednoj blizini Uglova karte – pisala sam o tome nešto detaljnije u jednom od ranijih odgovora na komentare ovde) kao i uzimajući u obzir planete koje najsnažnije aspektuju Svetla.

    ReplyDelete
  13. vaša natalna karta opisuje vas kao kombinaciju sledećih tipova:
    oba Svetla budući u Mrasovim sazvežđima, vi snažno izražavate Marsov princip i u velikoj meri imate osobine ove planete. ukratko, osim gore već rečenog, osoba naglašenog Mars principa životu pristupa kao borbi, na ovaj ili onaj način – to svakako ne mora biti isključivo bokserska arena ili uopšte sport, kako se obično zamišlja, premda naravno nije isključeno -- kao avanturi u kojoj ona ima priliku da se svojim ispoljavanjem snage i srčanosti iskaže i da pobedi prepreke. naglasak ovde nije toliko na stizanju do cvilja, koliko na samoj borbi i uživanju u ispoljavanju svoje snage/hrabrosti.
    Venera vam je najugaonija planeta (nalazi se tik iznad istočnog horizonda) i ujedno vlada MC-om, što nam daje opis ’oružja’ koje vaša ratnička priroda koristi: vi svoju borbu ne bijete mačem niti mišićima, već Lepotom - na neki od nebrojeno načina kako se sve venerin princip može ispoljiti. to može biti neki vid umetnosti (za koju ste nesumnjivo talentovani), ili jednostavno šarm i društvenost, „social skills“, umeće ophođenja sa drugima na graciozan način, itd.
    sledeći po važnosti faktori vašeg horoskopa su: kombinacija Merkura i Saturna, i uticaj Neptuna na Mesec. prvi od ovih govori o sposobnosti koncentracije, disciplinovanom umu i stoga mogućnosti za napredak u dubljim studijama, ma koja oblast da se izabere; Saturn dakle ima značajan uticaj na vaš karakter, ali pre svega kroz: način mišljenja i verbalnog izržavanja, kroz odvijanje mentalnih procesa. (primetite da je to nešto sasvim drugačije od Meseca – koji predstavlja naš nagonski, podsveni način direktnog prihvatanja iskustava). drugi navedeni značajan faktor, povezanost Neptuna sa Mesecom u vama, govori o kontinuiranoj potrebi da se za nešto vežete, vidu spontano emotivno-nagonske ’sunđeraste otvorenosti’ za atmosferu okoline, i tendenciju lakog ulaženja u samodestruktivne navike ukoliko se ove adiktivne tendencije ne sagledaju direktno. to može biti toliko snažno da crpi svu vašu energiju, pa predstavlja možda faktor karte na koji najviše treba obratiti pažnje kao ’izvor problema’ u životu.

    ReplyDelete
  14. u vezi ’vodenog’ i ’vatrenog’ znaka –
    Elementi su atribuirani zodijaku mnogo kasnije u odnosu na njegov nastanak. tropska astrologija ide toliko daleko da osobine znakova derivira iz Elemenata, ali ovo u realnosti nema veze sa Astrologijom – nema veze sa sazvežđima i planetama, bar ne u tolikoj meri i na taj specifičan način kako to tropski sistem predstavlja i koristi.
    kad posmatramo sazvežđa Škorpije i Strelca i razlike njihovih priroda, polazimo od vladajućih planeta. gore sam napisala o njihovim prirodama na osnovu ovoga ukratko i osnovne razlike među njima koje ovako možemo sagledati.
    dalje, možemo reći da svaka PLANETA (dakle, ne sazvežđe, već astrološka planeta) u svojoj prirodi ima više ovog i manje onog Elementa (tj. predstavlja kombinaciju Elementalnih osobina; planeta je dalekeo složeniji princip od Elementa, kako u astrologiji tako i u svim ezoteričkim sistemima).
    u našem analiziranom primeru, Mars je planeta sa dominantnom prirodom Vatre, dok je Jupiter upravo planeta tradicionalno povezana sa Vodom i ponekad sa kombinacijom Vatre i Vode (i onda se posmatra kao harmonični princip, koji je ne-polan, tj. i muški i ženski u sebi samom uravnotežen; ali ovo je na suptilnijim ravnima i zapravo Jupiter kakav se kao astrološka planeta ispoljava u životu često je više Yin tj. ženski nego Yang/muški princip).
    ukratko rečeno, atribucija planeta i Elemenata nije ni jednostavna ni jednoznačna, jer planete su složeniji principi koji u sebi ouhvataju uvek kombinacije više Elemenata, a takođe zavisno od nivoa posmatranja ispoljavaju svoju prirodu drugačije. (nivo posmatranja = evolucija svesti posmatrača i referentni okvir tj. u odnosu na šta posmatramo to nešto)

    ReplyDelete
  15. 23.11.1990 rodjena u 17:00h. strelac podznak blozanac kako bi bilo to u sideralni opis vise volim sideral nego tropska astrologija 👏

    ReplyDelete
  16. Pozdrav, za izracunavanje karte potreban je podatak mesta rodjenja. Podznak, odnosno Ascendent, je stepen zodijaka koji se nalazi na istocnom horizntu, u neko odredjeno vreme, na nekom mestu - na astroloskoj karti, ovaj stepen obelezavamo sa ASC, i uslo je u popularnu upotrebu da se citav Znak koji se uzdize na horizontu tretira kao od znacaja, ne samo to, nego mu je dato mesto odmah posle Sunca (tzv. Podznak). U praksi, ovaj znak nije kao takav uopste prominentan u karakteru osobe; znaci u kojima su: Sunce, Mesec, Mars, i potom: Merkur i Venera, su od daleko veceg znacaja.

    Mogu ti poslati tvoju natalnu kartu (sliku chart-a) i kratki fajl sa interpretacijama, ako zelis - pisi mi, sa potpunim podacima rodjenja i imenom ili inicijalima, na: danicajv@gmail.com

    ReplyDelete
  17. Pisala sam vam na mail-u 🙂

    ReplyDelete